We kunnen ons zo voorstellen dat je nu ook wel nieuwsgierig bent wat we nu doen en hoe we het doen en of het iets voor jou is...  Op deze pagina vind je daarover meer informatie.

Voor wie?

Iedereen vanaf 18 jaar en ouder en die zelfstandig woont kan bij ons een aanvraag indienen. Samen onderzoeken we dan of vraag en aanbod op elkaar aansluiten. Tot op heden is het ons nog steeds gelukt om direct in te spelen op de vraag.

Wij begeleiden mensen in de thuissituatie. Mensen met verstandelijke en/of lichamelijke beperkingen, verslavingsproblematiek, forensisch psychiatrische, psychosociale en psychogeriatrische problemen, mensen in de laatste levensfase en gezinnen met meervoudige problematiek kunnen bij Stichting GoedGeregeld terecht.

We pakken samen met jou de problemen aan. Praktisch en oplossingsgericht bij jou thuis waarbij kwaliteit, eerlijkheid en respect onze kernwoorden zijn.

Hoe en welke begeleiding geven we?

We komen bij jou thuis en zijn dus te gast!

Als gast voegen wij in, sluiten aan en passen het tempo aan. We werken vanuit de methodiek het Bruto Persoonlijk Geluk waarbij de focus ligt op dat wat goed gaat en hoe dit nog groter gemaakt kan worden. Want wij geloven erin dat we kunnen groeien en ons beter gaan voelen van dingen die goed gaan en acties die lukken. Dat geeft energie. Natuurlijk gaan we niet voorbij aan dat wat niet goed gaat of niet lukt want daarom zoek je juist hulp. Maar we durven hier rustig te zeggen dat juist dit al heel veel aandacht krijgt en heeft gekregen en dat wat ooit goed is gegaan of wat je heel goed kan naar de achtergrond is verdwenen. Dat is jammer!

Bruto Persoonlijk Geluk

Onze methodiek, het Bruto Persoonlijk Geluk, is het uitgangspunt binnen verschillende levensgebieden om de zelfredzaamheid en het meedoen in de samenleving te kunnen vergroten. Onderwerpen als verslaving, psychiatrie en opvoeding zijn daarom ondergebracht in overkoepelende leefgebieden.

De methodiek vlecht zich door de specifieke gebieden die kritiek zijn en direct aandacht nodig hebben. De nadruk ligt op wat jij graag anders wil doen en hoe die verandering gemaakt kan worden. Vanuit jouw ervaringen en dat wat eerder goed ging wegen we jouw mogelijkheden af tegen de problemen. Wat goed gaat wordt groter gemaakt en toepasbaar voor wat problematisch was.

“Besproei de planten niet het onkruid” oftewel zoals de gemeente zegt: “Van ziekte en zorg naar gezondheid en gedrag”.

De leefgebieden zijn:

Lichamelijke gezondheid
Geestelijke gezondheid
Sociaal netwerk
Financiën
Zelfverzorging
Maatschappelijke participatie
Dagbesteding
Justitie
Huiselijke relaties
Activiteiten dagelijks leven
Huisvesting
Verslaving

Begeleiding op maat

Onze werkzaamheden vinden altijd plaats in jouw woon- en leefomgeving. Dit betekent dat wij op bezoek zijn bij jou en dus te gast zijn. Als gast voegen wij in de situatie in en passen wij het tempo op jou aan.

Wij vinden het van belang dat jij het gevoel hebt dat je begrepen en gerespecteerd wordt. En vooral dat jij bepaalt wat er moet gebeuren en waar begeleiding bij gewenst is op dat moment. Wij geven feedback op wat we zien en horen, benoemen adequaat gedrag hierin en complimenteren/stimuleren jou.

Hands-on

Bij hands-on begeleiding benoemen we tijdens de werkzaamheden dat wat goed gaat en maken we afspraken over wat jij of jouw naasten de komende dagen/week zelf gaat oppakken en hoe je dit kunt doen. Ook hier wordt dat wat lukt groter gemaakt dat wat nog niet kan, samengedaan.

Carefriend

In overleg worden de doelen, acties en tijdpad samen met jou in een zorgplan vastgelegd en wordt de voortgang tijdens het begeleidingsmoment gezamenlijk beschreven. Het systeem dat wij hiervoor gebruiken heet Carefriend.

Breed palet van diensten

We bieden dus verschillende diensten aan voor iedereen vanaf 18 jaar en ouder. We werken met een breed palet zoals: stimulering van persoonlijke ontwikkeling en groei, ondersteuning en begeleiding bij levensvraagstukken, training en coaching bij grote veranderingen in je leven. Maar ook bieden we ondersteuning aan mantelzorgers, mensen met beginnende dementie en of mensen in de laatste levensfase.

Samenwerken

Vaak is het wenselijk dat we de samenwerking zoeken en aangaan met andere organisaties om de kwaliteit, effectiviteit en efficiëntie van de begeleiding en of dienst te verbeteren. Deze samenwerking gebeurt met zorgpartners uit diverse sectoren: gemeenten, psychiatrische organisaties, gehandicaptenzorg, casemanager dementie, woningcorporaties, jeugd- en opvoedhulp, politie en justitie, onderwijs, werk en inkomen, mantelzorger, vrijwilligers en het sociale netwerk.

Door deze samenwerking krijg jij in jouw sociale context hulp op meerdere fronten, gelijktijdig of na elkaar, zodat ook complexe meervoudige problematiek effectief wordt afgestemd en aangepakt. Daar waar mogelijk wordt er gebruik gemaakt van of georganiseerd met inzet vrijwilligers, buurtgenoten, familie en of mantelzorgers. Met name als het dan gaat om opruimen en of afvoeren van spullen maar ook voor het even aanwezig zijn voor een praatje, kopje thee enz.

Waar werken wij?

Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)

Almelo, Apeldoorn, Deventer, Eemsdelta, Groningen, Hellendoorn, Het Hogeland, Oldambt, Olst-Wijhe, Pekela, Raalte en Stadskanaal.

Wet langdurige zorg (Wlz)

Deventer, Eemsdelta, Groningen, Het Hogeland, Midden-Groningen, Oldambt, Olst-Wijhe, Pekela, Raalte, Stadskanaal, Veendam, Westerwolde en Westerkwartier.

Persoongebonden budget  (Pgb) (Wlz)

Groningen en Overijssel.

TRAININGEN, COACHING EN WORKSHOPS

Onze workshops en trainingen zijn niet regio gebonden en kunnen door heel Nederland gegeven worden.

Wachtlijsten

Wet maatschappelijke ondersteuning#Wet langdurige zorg#Persoonsgebonden budget#
Almelo 0 Deventer 0 provincie Groningen 0
Apeldoorn 0 Eemsdelta 0 provincie Overijssel 0